carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Allt mellan himmel och jord..

Kategori: Allmänt

Ungarna växer så det knakar! Dags att inhandla nya höstkläder..Men bara att invänta lönen. Imorse var det riktigt kallt när vi skjutsade Nova till skolan. Hon är liten men ändå så stor, hennes längtan efter att bli tonåring är enorm. Och stackars liten tänker jag..Pms, mens, jobbiga/pinsamma föräldrar, jobbig lillebror, jobbiga killar, alla jobbiga känslor..Ja, hon skulle bara veta vad hon har att vänta sig, ungen min! Viktigt att alltid ha snygga tonårskläder på sig just nu?! Vart kommer detta ifrån?! Är det från mig eller är det från skolan?
Konstigt nog dög byxorna jag köpte åt henne..Baggyjeans..-Men mamma det är ju sådana snygga tonårsbyxor! Nu behöver jag inte se ut som en kille när jag har jeans. (hmm okej?). Viktigt med rätta färgerna. Tjejfärger som hon kallar det? Det kommer dock inte från mig :P, då jag själv inte använder "tjej" färger. Hon är "kär" i en kille i trean. (börjars det också nu?)
 
Neo, han är en liten filur han. Pratar i ett, fantasi så det sjunger om det. Häromdagen när han och jag gick en promenad eller jag gick och han skulle ha sin moppe. Det gick inte att få stopp på han, hans mun gick i ett..Men det är bara att spela med.
Han berättade att han och hans pappa bl.a varit ute i skogen och då hade dem mött på ett monster med ett ben, och sedan hade det här monstret ramlat och börjat brinna, och då kom det en orm också och den ormen kunde prata och han var snäll. :D som sagt det är bara att spela med ;) Han är helt otrolig när man är ute, han älskar att vara ute. Vi skulle promt åka upp för kyrkbacken som är relativt brant med en massa gropar och grus. Men han tog sig upp utan problem. Vi tog en sväng genom sand/grusgropen, han skulle uppför de brantaste backarna med lösgrus -mamma det här var lite jobbigt men jag är stark så jag går nog upp. Så jag bar hans cykel och vi traskade glatt uppför backarna där jag brukar springa. Sedan gick vi bort till kyrkogården för att titta till barnens gammelfarmor och gammelfarfar. Och han börjar prata om döden. Varför man ligger i jorden m.m. jag försökte förklara så gott det gick och han var nöjd med svaren.
 
Igår hade vi en eftermiddag på statshotellet i trosa. Värdegrundsarbete m.m. Det var en bra dag även fast det var på min lediga dag.
Var hemma vid kvart i sex och sedan var det bara att ställa sig och laga mat. Blev kycklingspett, risoni, fetaostcremé och grönsaker. Sedan blev det slapp framför tv:n vid 21, Svenska Hollywoodfruar. Och jag kan inte låta bli att förundras över hur galen Gunilla verkar vara! Skev självbild? Skäller ut allt och alla om de inte är som hon?! Man måste ju acceptera/respektera varandras olikheter.
 
 
Hoppas ni har haft en bra början på veckan!
 
Stor kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: