carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Samma visa varje år...Vart tog året vägen?

Kategori: Allmänt

2013..
Jo, men jag måste ändå säga att jag i det stora hela tycker att det varit ett helt okej år..
 

 
Nyårsafton, var en superlugn kväll, på dagen jobbade jag till 15. Sedan åkte jag hem och satte mig i bastun och bara kopplade av en stund innan svärföräldrarna och fästmannens mormor skulle komma. Efter en skön bastu så förberedde jag skagenröran som skulle serveras på en liten toast. Skalade potäter som skulle in i ugnen (hasselbackspotatis) och så gjorde jag en egen het pepparsås. När svärföräldrarna, mormor G kom så började jag rensa fläskfilén som jag skulle fylla. När vi ätit klar förrätten och varmrätten så var det dags för Grevinnan och betjänten igen. (en tradition i fästmannens familj att se den varje år.) När det var klart så gjorde jag marängswiss som barnen önskat till efterrätt. Mormor G hade med sig mjuk pepparkaka och svärmor hade gjort pannacotta. Efter all intagning av mat så spelade vi spel fram till halv tolv så kikade vi på Skansen. Men vad var det för urusla artister där?? Jaja, kl 24.00 skålade vi och sedan gick vi i princip och la oss.
 
 
2014..
Jag hoppas på att det kommer att bli ett toppen år! 
 
Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: