carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

ÄN en gång...

Kategori: Allmänt

 
 
Tänker jag skriva om vikt, utseende och beteende..
Jag blir fruktansvärt trött på att folk inte kan acceptera varandras olikheter! Jag är trött på att höra att folk blir påhoppade om vissa saker..oftast är det ju då om personers (över)vikt! Varför stör det folk så mycket att vissa människor har volanger som jag kallar det. Sticker det verkligen så mycket i folks ögon att man inte är lika smala och "perfekta"? Det finns även folk som är smala som lider pågrund av det! Varför står det aldrig i tidningar om hur man går UPP i vikt?! Det är alltid om en massa bantningsmetoder..det måste vara väldigt tröttsamt för både överviktiga och underviktiga! Media måste sluta upp med all denna reklam för hur man går ned i vikt! Just nu ser jag 5:2 metoden på vartenda löpsedel! Och det är LCHF, LCHQ, GI, Atkins, Viktväktarna, Dukan och sedan alla "sopp" dieter cambridge, nutrilett, naturdiet, modifast, alevo m.m.
 127 kg..och mådde riktigt dålig..men då psykiskt..inte fysiskt som de flesta tror om en överviktig..
 
Jag vet att när jag levde som överviktig tyckte jag det var riktigt jobbigt med alla löpsedlar om hur man skulle gå ned i vikt, hur man skulle få den perfekta kroppen! Jag har själv kört de flesta dieterna..Och jag har gått ned i vikt..MEN!! Jag gick upp igen och mer därtill..Denna jojjobantning som folk håller på med är INTE bra! Man måste tänka både 1 och 20 ggr på om man är beredd på att utesluta något. Som LCHF t.ex. Är man beredd på att leva utan kolhydrater resten av sitt liv? Nää, jag skulle inte vara det! Jag står för att man ska äta av allt MEN hålla igen. Man behöver inte ta 8 potatisar utan man kanske kan ta 2, Man behöver inte äta 4 dl pasta med 3 dl pastasås till utan ät en normal portion, smörgåsar..det är gott! Och det tycker de flesta! Likadant där..Ta 1-2 st till frukost inte fler...Vill man äta sötsaker, ät det! Men överdriv inte OCH håll dig till fredag ELLER lördag! Man måste få "unna" sig!
 
Sluta upp med och hacka ned på varandra om allt, vikt, utseende och beteende! Uppmuntra varandra och ge varandra fina komplimanger istället! Ingen mår bättre av att trycka ned någon!
 
Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: