carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Att jobba med döden..

Kategori: Jobb

På sätt och vis kan man ju faktiskt säga att jag gör det då jag jobbar på ett boende för "gamla" och det är ju liksom deras sista anhalt eller vad man nu ska kalla det..

Idag frågade en vikarie mig hur många döda jag har sett. Och det är ju endel måste jag säga. Hon ville aldrig se en död och framförallt inte göra i ordning efter livets slut. Och det är obehagligt och jag förklarade det att man oftast inte tänker på det i vaket tillstånd första gången man ser en död människa utan oftast kommer det i form av drömmar. Mardrömmar alternativt vanliga drömmar. Beror på om personen i fråga har haft ett jobbigt slut eller haft ro i kroppen. Man ser på ansiktsuttrycket. Det är jobbigt och kan vara skrämmande för en som aldrig sett en som ligger i palliativt skede som har mycket oro och ångest.

Idag är det inte accepterat att prata om döden? Varför?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: