carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Bakstök..

Kategori: Familjeliv

Jag och barnen åkte till affären i morse för att inhandla ingredienserna till dagens lussebak. Såklart blev de tjafs på affären då en av barnen fick ta en jäst i sin lilla kärra, så det fick bli 2 st jäst. Men vad gör det? :) De är ju inte direkt dyrt så att säga..Så nu är lussekatterna inne på sin andra jäsning innan de ska in i ugnen..I år blev det inga traditionella lussekatter.  Blev en Ciabattadeg på jäsning också. Får vi se hur de blir, första  gången jag gjorde ciabatta så blev de inte sådär krispiga på ytan som de ska vara. Men nu ska jag testa att vattna brödet tidigare än vad jag gjorde sist. Det är ju några år sedan jag gjorde ciabatta. Kanske har bättre lycka denna gång? :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: