carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Debatt..

Kategori: Vikt/Hälsa

Jag var tvungen att kolla på reprisen av debatt igår..Så det gjorde jag och jag satt som vanligt och blev förbannad över detta förbannade ständiga påhopp på feta människor..Eller det sa det ju inte riktigt rakt ut, men jag vet ju vad Katrin Zytomierska tycker om feta människor. De sitter och säger att folk blir fetare och fetare än vad de var för 30-40 år sedan..Ja, men konstigt då! De var inte den här ständiga hysterin på vad man ska stoppa i sig och inte, bla bla bla..Man åt vad man tyckte och rörde på sig..Sen har vi ju problemet med alla datorer/tv-spel/mobiltelefoner folk är mer stillasittande än vad de var förr! Så är det! Och sen bidrar faktiskt depressioner till övervikt, men de är ju oftast för att man tröstäter och folk idag är mer deprimerade än vad som kom fram förr. Men idag ska man vara så duktig, ha bra betyg, vara smal, vara snygg, ha perfekt hår, perfekta kläder, perfekt hy, perfekt kropp, ha ett perfekt jobb som är välbetalt m.m.
 
Varför får man inte vara överviktig? Om man mår bra när man är överviktig så är det väl upp till var och en, eller? Jag pratade med en barnmorska när jag var på cellprovtagning och såg att jag gått ned massor i vikt och grattade mig och frågade hur jag mådde m.m. och jag glömmer aldrig det hon sa - Idag är det mer accepterat att vara otrogen än att vara överviktig! Det är SINNESJUKT! Folk beter sig som om överviktiga skulle ha rabies eller nåt liknande! Skärpning!!
 
 
 
 
 
Hur ser man ut om man är perfekt? Finns det någon som tycker att man är perfekt???
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: