carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Nyår...

Kategori: Allmänt

Måste säga att det inte känns som nyårsafton idag? 
Eller vad säger ni?
Ikväll är det jobba för min del..Vad ska ni hitta på? Bli packade som svin eller umgås med familjen äta en god middag och spela spel och titta på fyrverkerier? Eller kanske jobba som jag?
 
Igår var det en urmysig dag! Barnen satt som förtrollade när vi såg Disney On Ice. Det är 3:e året för Nova. Men 1:a för Neo. Och hans min när vi kliver in i "jordgloben" som Nova säger var oslagbar! En riktig liten lantunge som aldrig sett nå liknande! Haha! Man ser även när vi klivit in och satt oss på våra platser hur chockad han ser ut!
Neo undrar vad som är på gång tror jag! :D
Men han satt snällt hela föreställningen och tittade förundrat på skridskoåkande Kalle, Musse, Buzz Lightyear, Woody, Jessie, Mimmi, Kajsa mfl.
Barnen fick också välja en varsin sak innan föreställningen skulle börja.
Neo valde denna Mussekikare men Neo ville inte vara med på bild så syrran ställde upp :D
'
Nova valde prinsessan Tiana
Tyvärr gick det inte så bra att ta foton där inne..
Men vi hade riktigt bra platser! Satt på VIP platser.
Efter Disney On Ice åkte vi hem till mina föräldrar då min pappa lånat vår bil i veckan. Han var på begravning av sin syster, vilket verkar ha varit en tung stund i hans liv. Förståerligt. Han vill inte prata om det alls just nu. Men väl där hade mamma gjort i ordning mat till oss. Paj och sallad. Supergott! Och till min mans förtjusning blev det även fika, saffransbulle! Han åt 3 portioner mat. Och åt nästan hela bullen själv! :D Han var mätt när vi väl åkte hem. Haha! 
Barnen spelade Movie Lotto med mommo och moffa också. Och Moffa vann.
När vi hade fikat och spelat både Lotto och Wii så var det dags att torka golv :o Rören under diskbänken till blandaren gick sönder så det sprutade vatten i köket! Och det kom endel vatten kan jag tala om..Jag sprang och hämtade handukar, hink och mopp, pappa sprang ut till vägen för att stänga av vattnet..Kenta tog emot handukar och började lägga ut, jag och mamma moppade, moppade, moppade, moppade...och moppade..Vi ringde till min kusin som är röris som kom och hjälpte till och sätta dit en ny kran och massa annat jox som jag inte vet vad det heter :D
Och karln min blev nog lite orolig då jag inte riktigt vet vart jag stänger av vattnet om det skulle hända här hemma. :S Så det tyckte han att vi skulle kolla upp :) Och det låter ju bra!
Idag innan jobbet kommer vi göra lite landgång innan jag ska åka och jobba. Så det får bli lite mys innan jobbet. Sen vet jag inte hur det ser ut när jag kommer hem eftersom jag jobbar imorgon bitti igen! På onsdag börjar verkligheten igen för hela familjen, barnen ska till dagis och pappan ska återgå till jobbet. Skönt och återgå till rutiner igen! På fredag ska jag åka med Nova och klippa sig! Har även sagt att om hon vill ta hål i öronen då så ska hon få göra det! Har ju även emla salva hemma, hon är ju så harig att det ska göra ont! Men jag vet att hon gråter aldrig för saker som andra barn gråter för, som när hon ramlar och slår sig så gåter hon inte. Utan den lilla tösen gråter bara om hon inte vinner i spel, tävlingar m.m. :S 
 
Jaja, nu är det dags att sätta fart här hemma!
 
GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!
Ses nästa år igen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: