carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Städa städa varje fredag och så varje jul...

Kategori: Familjeliv

Ja, idag har jag städat, efter en sovmorgon, lång för att vara jag, jag vaknade 8.45.. Har dammat, dammsugit och svabbat plockat fram julgrejer. Bytt gardiner i lekrummet och satt ihop barnens gran så att de kunde klä den, fin blev den och barnen blev så glada. :) Skulle behöva tvätta, har tvätt i drivor eftersom jag bytte sängkläder i allas sängar igår. Men eftersom svärfar och gubben min har stängt av vattnet för att kolla vad det nu var :o så kan jag inte tvätta! Men jag har ju hela kommande vecka på mig! :D Haha!
 
Imorse hade vi en riktig mysfrukost, kokta ägg, smarriga pålägg, yoghurt, havregrynsgröt, varm choklad, kaffe m.m. Och tända ljus. Tredje advent idag så det tredje ljuset tändes förstås. 
 
Skulle behöva hämta ut de sista julklapparna för att sedan slå in dem. Fick ett infall igår och köpte en julklapp till min kära gybe. Fast vi bestämt att inte köpa några julklappar till varandra! Men jag kände att han var värd en klapp eftersom han kollat in denna grej, velat fram och tillbaka om han ska köpa den eller ej, men han blir ju så förbannat snål mot sig själv! Så nu får han denna av mig! Hoppas bara att den hinner komma innan jul :) Är ju lite sent ute men men annars får han den efter jul :D
 
Hoppas ni har en mysig söndag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: