carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Tisdag 18/12

Kategori: Allmänt

Jaa ni nu är det inte många dagar kvar till jul! Barnen går och väntar, Nova räknar ner dagarna! Hon längtar till tomten kommer! :)  På tal om julafton och Kalle Ankas Jul så har det ju tydligen klippt bort scener från programmet jag minns sen urminnes tider! Är det inte galet? Vem f*n tänkte på att det var en neger som docka?  Jag tycker att man har börjat förstora upp saker..Så fort man säger neger, turk, finne m.m. så är man rasist? Men hallå?! Jag är finne och jag tar inte illa upp om någon kallar mig finne, jag ÄR ju finne..Jag kallar inte personen i fråga rasist för att de kallar mig finne. Alla utlänningar skapar detta själva tycker jag! Var en STOLT utlänning!
 
Att man inte får sjunga Du Gamla Du Fria på skolavslutningarna är ju också helt galet! Vi är/bor i sverige, de är deras nationalsång! Ta seden dit man kommer?? Vad hände med det? Jaja, nog skrivet om det....
 
Jag har iaf på morgonkvisten varit på gymmet och sprungit i 1 timme och sedan blev det lite magövningar i 30 min..Skönt, nu känner man sig nyttig :D  svettig och härlig påväg hem och duscha! Imorse blev de bara havregrynsgröt, lingon och mjölk till frulle och ett halvt glas tranbärdryck  Första koppen kaffe tog jag vid halv tolv  efterlängtad! ;)
 
Idag får jag äntligen överlämna dagisfröknarnas julklappar! Barnen går sista dagen på dagis idag sedan är de lediga i hela 12 dagar! Lite jullov behöver ju dem också!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: