carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Tjockisar..

Kategori: Vikt/Hälsa

Jag tror jag blir toookig! Ja, eller iallafall galet irriterad! Jag brukar nämligen ibland läsa Katrin Zytomierskas blogg. Och nu har hon börjat med och "hoppa" på folk som är överviktiga! Jag har själv levt som överviktig och har inte glömt hur det är! Jag sitter inte och dömer överviktiga de är inte sämre människor för att de går och bär på extra kilon. De är inte dumma i huvudet och det är framförallt oftast inte lata! Visst är vissa överviktiga det. Men de jag känner är absolut inte det! Denna gången hade hon hoppat på en kvinna vid namn Åsa som var med i första året av Biggest Loser Sverige. Det har tydligen stått om henne i tidningar de senaste dagarna. Vad hände med sköt dig själv och skit i andra?? Har man så tråkigt liv så man måste sitta och kritisera andras vanor och beteenden? Jag tycker att det är fel av henne att hänga ut personer. Visst skriv om tjockisar om det nu är så intressant MEN häng inte ut deras namn! De mår nog tillräckligt dåligt av att de är överviktiga! Sen att folk sitter och kommenterar att det är fel att man får GBP operationer och att staten betalar dem. Men vad skulle det inte kosta för samhället när alla överviktiga blir sjuka i sin fetma?! Och dessutom betalar staten andra saker som jag tycker är mindre viktiga....Jag tror att de flesta som fått sina GBP operationer betalda, själv har betalat endel skatt i sina dagar....Jag vågar påstå att folk vet inte vad de pratar om när det pratar om kraftigt överviktiga personer, har man själv inte varit där och mått riktigt dåligt av det så har man inte en susning...Man vet inte vad de har för genetiska drag, man vet inte deras livhistoria, man har INGEN aning om vad som orsakat övervikten eller vad de varit med om i sina liv...Sluta va så kritiska! Var positiv och var glad för personen som äntligen fått tillbaka sitt liv och kan njuta av det i fulla drag!
 
Det finns säkert exemplar av GBP patienter som inte riktigt var förberedda på vad detta skulle innebära. Men man måste tänka både 1-10 ggr innan man väl tar steget och söker sig till en dr för att göra en GBP. Är man inte redo att offra vissa saker i livet då är detta inte rätt.  
 
Jag avslutar detta inlägg med att hänga ut mig själv som dåvarande överviktig men inte mindre viktig person...Jag vägde vid denna stund 127 kg!
 
Jag skulle kunna skriva hur mycket om detta men då skulle detta inlägg bli väldigt långt!
 
Vill ni läsa om Katrins inlägg så gå in här http://www.katrinz.se/
 
 
Puss och hej!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Bra där Caroline!!! Fy vilket tråkigt liv hon måste ha Katrin som ideligen måste hoppa på andra. Önskar jag hade en liten del av din motivation till du vet vad. Det du har gjort o fortfarande gör är ju bara så fantastiskt. Kramar!

    2012-12-03 | 14:18:09

Kommentera inlägget här: