carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Varken tid, ork eller lust...

Kategori: Familjeliv

Nää, så har det faktiskt varit..Har inte haft tid, ork eller lust att uppdatera bloggen..
 
Men från och med idag är jag ledig i 1 hela vecka! Jag behöver verkligen det! 
 
I måndags jobbade jag kväll och jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde den dagen? Hmm, minnet är inte som det brukar må jag erkänna. Eller jag var ju faktiskt hemma med Nova tills jag skulle åka och jobba. Nova har varit lite halvrisig. Men hon blev ledsen när vi lämnade lillebror på dagis och hon inte fick stanna kvar. Nova hade även en läkartid inbokad på eftermiddagen för att kolla halsen. Men de var inget som tur var. 
 
På tisdagen var det dags för jobb igen och båda barnen fick gå till dagis. Kaos kaos kaos var det den dagen, många ringde sig sjuka och jag erbjöd mig att ta ett dagpass på onsdagen istället för en annan kollega som var sjuk. Sköönt, jag slapp kvällspasset!
 
Igår var det sista dagen innan semester! Wohoo! MEN, dagen gick som den gick..Jag tappade ut hela vitsåsen på golvet när det skulle serveras lunch till våra boende! Jag fick ila iväg till en annan avdelning och "låna" lite! :) Jaja, dagen fortsatte ungefär likadant.. :O Men jag går inte in på detaljer :D Igår var det luciafirande på jobbet, niorna kom och lussa för det gamla. Och man såg hur mysigt de tyckte det var! Även barnens dagis hade lussefirande som jag tyvärr missade :( Känns mycket trist men vad ska man göra när man jobbar!?
 
Idag skiner solen här hemma och det kommer små små flingor från skyn. Vi ska nog ut och skotta lite tror jag. Och lufta ungarna ;) På morgonkvisten har jag slängt på en maskin tvätt och färgat fransar och ögonbryn. Gjort ansiktsmask, epilerat benen, rakat mig under armarna (kul och veta detaljer va ;P)  men jag besparar er med att inte sätta upp en bild på min rakade armhåla..Haha! 
 
Imorgon är det dags för dop! Vi åker till Salem där lilla Troy ska döpas! Ska bli mysigt!
 
Ha en mysig dag! Ta hand om er...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: