carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Godmorgon!

Kategori: Allmänt

Nu har man ätit lättyoghurt med solroskärnor & pumpakärnor och kanske det viktigaste av allt kaffe! Jag peppar lite för att åka och träna på gymmet! Ska bli så otroligt skönt! Efter det ska jag nog ta mig till mina föräldrar för att basta! Schöner! :) Och sen är det ju faktiskt dags för jobb ikväll! Wey!
 
Igår kväll tittade jag på ett program på tv 3. Programmet tv 3 dokumentär. Mammor som går mot strömmen. Det var 3 familjer som medverkade denna gången! Den första familjen hade flyttat till Åland p.g.a de ville ha hemundervisning för sina barn! I Sverige är det ju som  sagt skolplikt. Jag har lite delade meningar angående detta. Jag tycker att man ska gå i skolan MEN det är faktiskt mycket onödigt man får lära sig. Och sen är det ju så att alla lär sig inte genom att läsa och lyssna, alla lär vi ju oss olika eller hur? Om man skulle använda material när man räknar t.ex kulor så skulle det underlätta för många barn! Barn tycker om att leka, vissa saker kanske man kan göra till en "lek". Men jag tycker att man ska gå i skolan, idag är ju faktiskt utbildning viktigt, viktigare än det var för 30-40 år sedan. Jag tycker att det är bra att man måste gå ut grundskolan iallafall. Sen har man ju ett val att studera vidare. Men som sagt jag tycker att man kanske ska göra om för de som har de svårare i skolan. Gör det till en "lek"! :)
 
Den andra familjen åt strikt lchf kost och även barnen gjorde det! Där tycker jag att familjen gör fel! Barnen ska INTE äta strikt lchf kost p.g.a mamman vill gå ned i vikt! Ge barnen lite kolhydrater! Annars fungerar inte deras hjärna som den ska! Som läkaren uttryckte sig: Om man tycker om sina barn ska man inte ge dem strikt lchf kost!
 
Den tredje familjen, en kvinna från Gnesta, som ammar sin 5 åring??? WHAT?? Det är något jag tycker hon gör för SIN skull! Det ger inte den där 5 åringen speciellt mycket! Visst mamman tyckte att det gav barnet trygghet, men som Sanna Lundell sa - Kan man inte ge henne det på ett annat sätt?? Joo, enligt min mening kan man det! Det är som att jag skulle lägga Nova till bröstet! Neej, HUA! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: