carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Jobbhelg...

Kategori: Allmänt

Ja, de är faktiskt ganska så jobbigt att jobba helg, varför det är jobbigt är för att "alla" andra är lediga då! Och jag har dessutom svårt att sova när jag jobbar helg. Jag vaknar ett antal ggr per natt för att kolla så att jag inte försovit mig! Och det är en stress..Nu känner jag mig trött vaknade 45 minuter innan klockan. Jag är en såndär trist människa som har svårt att ligga kvar i sängen och bara vänta på att alarmet ska ringa. Även när jag är ledig kliver jag upp när jag vaknar. Jag kan inte ligga och slöa i sängen hela morgonen för då blir jag kvar där hela dagen :D Utan det är bara att kliva upp och göra det man ska. Som på morgonen har jag hunnit duscha lääänge, smörja in flebbet på kroppen och ja klä på mig m.m.
 
Igår hade vi storfirande på jobbet, en dam som fyllde 90 år. Släkten bjöd på "planka" med diverse godsaker och potatissallad, vin, läsk, kaffe, tårta, godis m.m. Även personalen och de övriga boende var nedbjudna. Det tycker jag är givmildhet! Även en "gammal" arbetskamrat var uppbjuden! Det var härligt och roligt och träffas igen även fast det inte var så länge sen vi sågs eller hördes av via telefon.
 
Nehej nu blir de bara massa blajja..Snart ska jag ge mig av mot jobbet men innan ska jag plocka upp en arbetskamrat!
 
Ha en underbar Farsdag och söndag!
 
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: