carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Perfektion?

Kategori: Allmänt

Perfektion?

Jag tycker mig ofta höra att man vill ha den där perfekta familjen, det där perfekta håret, perfekta kläderna, perfekta utseendet. Tänk om man hade en normal familj, tänk, tänk tänk..

Men jag frågar mig då inombords, vad/vem är det som är perfekt? Vad är det som är normalt?

Jag kan nästan säga att ALLA familjer och människor inte är perfekta eller för den delen normala. För orden perfekt och normal har ju olika betydelse beroende på vem du frågar. Alla familjer har sina hemligheter. Utåtsett visar dem oftast upp en fasad men skrapar man lite på ytan som kommer oftast sanningen fram och det finns ingen perfektion där heller. Varför vill man så gärna vara perfekt och normal?

För att man är rädd för att stå upp för sig själv?

Jag anser mig själv inte vara varken perfekt eller normal. Jag är den jag är, mestadels en riktig virrpanna som säger vad jag tycker och tänker. Jag har mina vänner och min familj som accepterar att jag inte är perfekt och normal utan tycker om mig för den jag är helt enkelt! Även jag har mina fel och brister. Det är ju det som är viktig tycker jag, att kunna inse att man faktiskt har fel och brister. Jag har inte alltid rätt, jag säger inte alltid de rätta sakerna, ibland kan jag vara lite för ärlig, jag kan vara en riktigt riktigt tjurig bitch rent ut sagt. Men jag kan ta en diskussion och ta kritik. Det är nyttigt att få kritik och få en liten knäpp på näsan när man tror att man rider på det högsta hästarna!

Tack för mig! 
 
Bara lite tankar såhär på morgonkvisten...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: