carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Personlighetsförändring eller är det självförtroende?

Kategori: Vikt/Hälsa

Jag diskuterade idag via telefon med en person angående GBP operation. Personen i fråga frågade mig om man blir personlighetsförändrad efter en sådan operation. Men jag vet inte om jag vill kalla det att man blir personlighetsförändrad. Mer att man efter en tid tappar bort sig själv. Man känner inte riktigt igen sig själv efter ca ett år. Man får en slags kris kan man kalla det. Och jag kan förstå varför man får det. Man har levt i ett skyddat "rum" man har inget som helst självförtroende trots att man tror att man har det. Man har levt ett helt annat liv som kraftigt överviktig. Jag ville inte visa mig ute de sista åren av att leva med fetma. Jag var rädd för vad folk tyckte, jag var rädd att ha sönder stolar jag satte mig på. Jag utvecklade en social fobi. Så fort någon sa något så tog jag åt mig. Jag gick in i en försvarsposition!

När man kommer in i denna "kris" som jag vill kalla det så vill man ha frihet, man vill göra saker, man vill umgås, man vill att människor ska se att man mår bra igen! Men då fick man höra att man var en egoist! Och nu i efterhand kan jag förstå att folk tyckte det, men jag behövde det! Men jag hittade mig själv igen efter en tid och nu lever jag så jag vill leva. Jobba, umgås med familj och vänner och framförallt träna och äta rätt.

Var inte dömande mot dem som väljer att leva livet efter en tid i en sluten kroppshydda som sedan vill ut och upptäcka livet som de gått miste om under den tiden de suttit inne och mått dåligt!

Jag vill säga att man återfår sitt självförtroende, man blir inte personlighetsförändrad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: