carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Heimlich

Kategori: Jobb

 Jag bakade som sagt bullar igår på jobbet.. När bullbaket var klart så skulle min kära kollega ta och smaka en av bullarna. Och när hon tar första tuggan så börjar hon hosta! Och jag hör efter ett tag ett pipande ljud och att hon försöker få luft. Jag ser att min andra kollega får panik av att N satt i halsen och jag går fram och dunkar henne i ryggen först, vilket inte hjälper! Så jag gör en heimlich på henne och då släpper de och hon får tillbaka färgen i ansiktet! Fy fasen, man vet ju inte själv hur man reagerar när något sådant händer. Men allt gick bra och jag gjorde som jag skulle. Men man var lite skakad efteråt. Hua! Men hon verkade iaf må bra idag och det var skönt och höra!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Ha haha! Ja tack o lov för ditt ingrepp. Och bullarna var sååå goda. Kram

    Svar: Ha ha ha! Vad bra! Men bullarna kan vara farliga ;) De sätter sig i halsen på en ;) Kram kram
    Caroline Pränny

    2012-10-23 | 23:50:23

Kommentera inlägget här: