carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Lura sin barn?

Kategori: Familjeliv

Frågan är ju om man får dra en vit lögn när de gäller barnen? Sen ser ju alla olika kring de här med vita lögner...Man hittar på att det finns troll i skogen, att tandtrollen kommer och bygger hus i tänderna om man inte borstar dem, att tandféen kommer och lägger pengar i glaset med vatten när man tappar sina tänder, att jultomten kommer bara till de barnen som är snälla och uppför sig? Är detta rätt tycker ni?

Som jag imorse för att slippa detta morgontjafs kring tandborstningen med min käre son..Men om du inte borstar dina tänder så kommer ju tandtrollen och då kommer du inte kunna äta en massa gottis..Tandrollen kommer att bygga hus eller också så kommer dem att förstöra dina tänder så du blir tandlös som mormor..Va? svarade han då. Ja, mormor har något som heter löständer. Men vad är det mamma? Så förklarade jag snällt vad det var. Stackarn! Sen vet han ju inte den verkliga orsaken till varför hon var TVUNGEN att dra ut sina tänder och mot sin vilja skaffa tandprotes. Varför gör man sådär som förälder är ju frågan? Jaja, ungen borstade sina tänder så snällt och det var ju huvudsaken :)

Kommentarer

  • Marija säger:

    Ja, för fan. Lura på bara ;)

    Svar: Då gör jag de ;) Haha!
    Caroline Pränny

    2012-10-16 | 19:16:14
    Bloggadress: http://rushhours.blogg.se

Kommentera inlägget här: