carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

4 april 2013

Kategori: Allmänt

Igår hade jag en underbar dag! Jag och barnen åkte till Södertälje för att shoppa lite nya kläder till dem och träffa Carro och Nona. Barnen var så glada att de fick välja sina kläder själva. Nova valde 1 klänning, 2 par sommarbyxor som hon själv kallar dem, trosor, strumpor. Neo valde 1 munkjacka, 1 skjorta, kalsonger. Jag hade tänkt att handla mer åt dem inne på HM, men det var verkligen kaos där inne och jag flippa på folk som inte lyssnar när man ber dem snäll att flytta på sig! Vi betalade och gick ut! Det första jag gjorde när jag kom hem var att gå in på deras hemsida och la in en beställning. :D haha! Vi tog hissen upp på övervåningen och där mötte jag svärmor som hade varit på ett ärende. Så hon frågade om hon skulle ta barnen och åka iväg med dem, så jag kunde handla i fred. Gulligt av henne! Jag gick raka vägen in på Lindex och hittade ett par jeans till Neo. Hittade en tröja till Nova, men stod och velade då jag vet att hon är otroligt kinkig vad det gäller kläder, tyget, färgen, motiv m.m. Det slutade med att jag inte tog den. Och tur var väl det! För när jag kom hem och visade henne den på deras hemsida så var den ju inte i hennes smak. Efter lindex gick jag bort till Vero Moda då jag sett en jättesnygg topp på deras hemsida. Utanför stod det stora skyltar med 50% på allt i butiken. HIttade jeans där inne som jag hade velat ha! Men xs är lite litet ;P När jag stod där inne så ringde min mobil, Carro ringde för att hon och Nona hade anlänt till södertälje! Jag hastade iväg för att möta dem! När vi väl möttes fler det en STOR kram! Faan vad jag har saknat den tjejen! Våra kafferep, skratt och vår störda humor, fisande m.m. haha! När jag skulle hälsa på Nona...Wow! Var min första tanke..Jag är ju en pygmé jämfört med den kvinnan! Så sjukt lång! Vacker som en vårdag! Hon skulle kunna bli modell den kvinnan! Någonstans i bakhuvudet så har jag ett minne av att hon sagt att hon är 181 cm. Men de hade jag glömt..Sen att hon hade klack på sina skor på ca 10 cm gjorde ju inte att man kände sig längre ;)
Kul att äntligen få träffa personen som gjort Carro lycklig! Och verkligen växt i sig själv. Hon har gjort stora framsteg! Och det bara lös om henne, underbart att se! Nu har hon glimten i ögat igen!
Kändes lite småjobbigt att tiden gick så fort och det var dags att säg hejdå..Stack till i hjärtat på mig..Men vi måste ses snart igen!
Vet inte om Carro tyckte jag lukta illa eller vad det var? ;) Nona var en glad prick! :)
 
När jag kom hem möttes jag av en ledsen liten kille, han ville fortsätta sova men det var inte riktigt läge att vila vid fem tiden..När han fått i sig mat och fått ta sig tid att vakna till lite så var han glad och dessutom skulle han prova sina kläder och manekänga lite :D
Ny munkjacka som han valde.
Skjortan som han promt skulle ha! Den här är cool och jag kommer bli supersnygg i den var hans argument till varför han skulle ha den.
Jeansen som jag köpte. Han blev nöjd :) Tur för mig ;)
Nova ville inte visa upp det hon köpte. :( Men hon var nöjd med dagens inköp iaf.
 
På kvällen var jag tvungen att titta på Tina när hon laga mat hemma hos Andreas Karlsson, man måste ju få lite ögongodis sådär på kvällskvisten så man har något mysigt att drömma om! Haha!
 
Efter dagislämning idag är det gymmet som gäller med Jonte. Haha! Neo skulle propsade på att han hade "kissat" i sina kalsonger så att han fick ta på sig sina kalsonger med mustascher på. Vi skulle ta kort på dem och skicka till Jonte så han fick se hur coola kalsonger han hade fått! Haha! Han är totalt förälskad i Jonte och hans bror Jerry. Neo brukar säga att det är hans bästa kompisar :) För er som inte vet så är Jonte och Jerry mina kusiner. Jonte blir 17 i dec och Jerry fyller 20. Både barnen tycker om hela den barnaskaran. Jennifer och Julia (tonårstjejer) är idoler för Nova. Joo, igår sa Nova att hon är tonåring nu! Jaså? Ja, så nu kan jag välja mina kläder själv. Haha! Jaja, ibland kan du få välja men mamma vet ju bäst! Eller hur?! Eller vad säger ni kära läsare? ;)
 
Nehej summa summarum..Toppen dag igår! Solen sken och värmde och det värmde att äntligen träffa Carro och hennes tösabit Nona!
 
Ikväll blir det arbeta med Annelie! :)
Helgen går i jobbets tecken..Men finaste Nina och Annelie! :)
 
Kram på er!
 
Ha en underbar helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: