carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Fredag, Lördag och Söndag..

Kategori: Allmänt

I fredags så åkte jag och barnen hem till mormor och morfar på eftermiddagen. Barnen var överlyckliga! De hade tjatat hela veckan på att få träffa mommo och moffa. Jag fick mig en löprunda på 8 km med rejäla backintervaller. Svetten dröp om mig när jag kom fram.
 
Mommo hade ju såklart köpt något nytt till barnen att pyssla med. Så vi lagade mat för fulla muggar.
 
Vi käkade middag hemma hos mina föräldrar och sedan blev det hemgång lagom till fångarna på fortet. Men jag tyckte att det hade blivit riktigt trist när de gjort om endel.
 
Igår morse vaknade jag upp och hade en ömhet runt knät som jag inte känt sen jag spelade fotboll med ungarna tidigare i sommar. Jag har slarvat med att stretcha! Och då får jag stå mitt kast! Så igår och idag blir det vila från löpningen. Jag var riktigt trött igår morse för min lilla son väckte mig kl 06. Men jag sov 40 min på förmiddagen. Sedan gick jag ut och klippte gräset, målade, slet bort fiberduken i slänten, ränsade ogräs m.m.
 
Igår var det även en kille förbi hemma hos oss som ska såga ned och toppa träd under kommande vecka. ÄNTLIGEN! Ska den stora granen kapas ned! Man är ju livrädd varje gång de blåser storm att den ska rasa ned i huset. Men nu ska den puts väck! Sedan får man ju se när de där förbannade hantverkarna/målarna kommer och fixar husfasaden! *snark*
 
Idag ska jag måla igen, sen så är tunnan klar. Då är den svart också. Sen då? Rensa ogräs i landet? Försöka få bort de där envisa stubbarna som jag började på för någon vecka sen. Hade elsågen fungerat hade de varit borta för länge sen, för då hade jag gjort skiten själv. Jag vill bara få klart nu! Så det ser skapligt ut på tomten! Resterande husgrund ska ju målas också när snickarn/målarn har varit här. Funderar på att höststäda också, täcka grillen? Man får väl inga möjligheter att grilla någon mer gång? Plocka bort solsängen och utemöblerna?
 
-Mamma, får jag spela byggare bob på din data? Snääälla..
 
Ja, Neo vill spela Byggare Bob och bygga fontäner. :)
 
Hoppas ni får en underbar Söndag!
 
Kram på er!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: