carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Måndag..

Kategori: Allmänt

Ja, gårdagen var en skön vilodag! Även om jag var arg som ett bi efter att min kära lilla son knäckte mina Thump hörlurar! Jag blev riktigt jäkla arg! Och ledsen vilken sonen fick se. Barnen ser mig sällan riktigt arg, visst höjer jag rösten när de gör något som är fel, men jag skriker aldrig på dem. Utan säger till med bestämd ton och oftast förklarar man varför saker och ting är fel i det dem gör/har gjort. Men igår kunde jag inte hålla mig från att bli riktigt arg! Saken är den att jag lagt upp mina lurar på en skåp som de endast kan nå sakerna genom att ta en stol. Och det hade lilleman gjort. De har fått låna mina lurar och lyssna på vissa låtar. Men jag har även förklarat för dem att jag är väldigt rädd om dem och att de kostar mycket pengar och blir väldigt ledsen om de har sönder dem. Så de får INTE låna dem utan att fråga! (Men nu har de ju egna mp3 spelare som de kan lyssna på. Just för att jag är så otroligt rädd för att de ska knäcka dem.) Neo började gråta för att han aldrig sett mig så arg och ledsen förut, Nova höll för öronen vilket båda barnen gör om något skriker i deras närhet. De är inte vana vid höga röster. Men nu har han förhoppningsvis lärt sig en läxa! Rör inte mammas saker och framförallt ha inte sönder dem! ;)
 
 
Igår spacklade jag i barnens "rum" men han bara med en hörna innan incidenten.
Men spacklade klart igår kväll. Så nu är det bara att slipa av alla väggar och se om det är någonstans där man fuskat :D
 
Barnen och jag tog en liten utflykt igår. Vi åkte och hälsade på Kattis. Det var riktigt mysigt men jag glömde totalt bort att ta lite foton. Barnen tyckte det var urkul med hunden Mischka, men Neo var lite rädd först. Men släppte efter en stund. Sedan var det bara hem och laga middag. 3 olika rätter. :D Så hemma hos oss kan man välja och vraka :D Haha!
 
Stuvade makaroner och pannbiff till mannen och Neo
 
Blomkålsgratäng, stekt zuccini och pannbiff till mig.
 
Gramhamspannkakor till Nova
 
Jag och min kropp behövde verkligen gårdagens vila. Det märktes imorse när jag var ut imorse på min löprunda med backintervaller.
 
Nehej nu vill sonen spela spel..Hoppas ni får en toppen dag!
 
Kram på er!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: