carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Tjolahopp!

Kategori: Allmänt

Efter löpningen blev det frukost igår. Sedan blev det 2 timmar gräsklippning och kratta på det. Jag och Neo gick runt med skottkärran och fyllde i gropar och jämnade ut. Vi bestämde oss även för att ta oss ann våra stubbar här på tomten.
 
 
Här har vi 2 gamla granar som vuxit samman som jag sågade ned förra hösten.
 

 
Tadaa! 
Kvinnor kan ;)
 
Vi började även att gräva runt 2 st popplar som vi har sågat ned för länge sen :D Men de jäklarna vill aldrig dö ut. Så nu har jag och Neo grävt ned en bit för att ta bort dem. Men deras rotsystem går ned *gaah* Så jag var tvungen att lämna skiten så, och vänta på att mannen fixar mototrsågen och såga den långt ned så jag kan fylla igen hålen igen. 
 
Äntligen kom den efterlängtade katalogen! När den kommer vet man att det inte är långt kvar!
 
 
Åhh vad man längtar till sol och värme! Jag vet, vi har haft en toppen sommar och jag har inte gnällt över solen en sekund! Men nu gnäller jag när det blivit kallare :D Det ska bli underbart att komma iväg och bara koppla av, äta gott, träna, sola, bada...NJUUUTA!
Inte renovera, inte fixa på tomten, inte städa, inte tvätta, inte laga mat m.m. jag om någon kommer njuta!
 
Men idag är det tillbaka till verkligenheten..Barnen börjar fritids och dagis. Jag börjar jobba. Jobbar kväll. Jag tycker faktiskt ärligt talat att det ska bli ganska så skönt att komma tillbaka och jobba nu. Innan jobbet ska jag på "möte" med sportsclub om erbjudandet jag fick att hålla pass. Är ju lite krångligt som sagt i och med att jag jobbar oregelbundna tider och att jag ska opereras i höst. Men ska höra lite vad/när de tänkt sig. Man kanske kan göra en kompromiss. Sedan när jag vet mer kan jag ju prata med min chef :) Får vi se vad hon går med på ;) Så mer info om detta kommer :D
 
Nehej dags att sätta fart och göra sig i ordning?? :D
 
Ha en härligt Onsdag!
 
Kram
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: