carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Sccch....

Kategori: Allmänt

Vågar knappt ta orden i min mun inte heller skriva ned det här på bloggen...
Men...Tro det eller ej, känns det faktiskt som att det håller på och vänder! Denna förbannade 5 veckors förkylning känns som att den håller på och försvinna! Penicillinet gör verkan. Visst jag är lite småsnorig och huvudet värker lite på morgonen. Men jag har blivit bra stel i nacken av att bara vara stilla. Jag hoppas hoppas att detta kommer förvinna helt! Vore helt underbart!
Imorgon kväll ska jag prova och jobba. Känns awesome!
 
Natten till igår var en riktig mardröm. Sov MAX 2 timmar! Jag hostade hostade hostade, hur jag än satt, stod, låg! Mitt i natten satt jag och drack te ett antal ggr! Jag trodde att jag skulle bli totalt GAAALEN! Men igår morse lämnade jag barnen på dagis och jag kunde åka hem och vila på doktorns order! Jag hade tänkt att jag skulle jobbat igår kväll och ikväll. Men jag fick lov att lyssna lite grann på doktorn och vila upp mig ordentligt eftersom jag annars aldrig kommer bli frisk...Eller det klart jag kommer bli frisk, men det skulle ta lååång tid sa hon eftersom jag redan gått i 5 v, och barnen har varit sjuka så har jag inte kunnat sätta mig själv i första hand och verkligen vila och bli frisk! Och det gör man aldrig som småbarnsförälder. Eller det finns dem föräldrar som sätter sig i första hand, men de är väldigt sällsynt! Jag har ju fått lov att ta mig i kragen när jag själv har varit risig för att ge barnen mat, dryck m.m. Men igår låg jag där jag och sov en bra stund..Idag blir det samma sak, lämna barnen på dagis och åka hem och vila. Jag ska inte lyfta ett finger trots att jag känner mig lite bättre. Jag ska inte göra det misstaget jag gjort innan att flänga runt och städa, plocka, tvätta, rensa m.m. jag erkänner att jag har jäkligt svårt att ligga/sitta still! Jag är inte den som gillar att ligga/sitta stilla..Jag vill göra saker! Visst har man perioder det är mysigt att ligga/sitta stilla, men efter ett tag börjar det krypa i mig! OM det inte mot förmodan varit så att jag flängt runt och tränat och så innan, då kan jag sitta stilla. (tror jag) ;)
 
Snön faller ned igen...
Det hade ju börjat töa bort...Hmm!
Jaja, nu ska jag inte tjura över det! Det är ju faktiskt bara februari (vintermånad) än!
 
Ha en bra dag!
Och sköt om er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: