carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Snööööö...

Kategori: Allmänt

Snön yr ned från skyn..Jag vill inte ha mer snö! :) Men det vet ni ju redan. Nu har iaf febern hållt sig borta, men jag har fortfarande huvudvärk, ont i bihålorna, förkylning och hosta..Hostan har blivit bättre iaf så det är skönt! Barnen hostar och snorar...Men är pigga vissa stunder..
 
Igår petade jag i mig 2 alvedon och 1 ipren för att ta tag i kaoset här hemma..Hemmet städar ju inte sig själv och tvätten tvättar inte sig själv..Så det var bara att släpa sig upp ur sängen och greppa tag i dammtrasan och damma bort dammbävrarna som lyckats ockupera hela huset! Damma, plocka, ta en dans med snabeldraken, kasta in tvätt i maskinen för att vi ska slippa gå med rumpan bar..Svabba av golvet! Svetten lacka och när tabletterna gjort sitt, så var jag helt väck kan jag lova..Jag låg i sängen som en zombie..Hua!
När posten anlände igår fick jag lite smått panik..
Nu är det dags och välja vart tösen ska gå i förskoleklass, ett enkelt val så det var inte det som gjorde att jag fick panik! MEN, var tog den där lilla bebisen vägen som jag satt och ammade i fåtöljen, sjöng "vem kan segla" och "trollmorsvaggvisa" för? Tösen fyller 6 år om ca 1 månad! Jag hinner inte med..Hon är inne i någon härlig trots, hon beter sig som en liten tonåring..suck, pust och stön till allt, attityd som heter duga..men det går inte med mamsen inte ;) Sjuk eller ej, man måste vara hård men rättvis! Men jag älskar mina ungar mer än allt annat på denna jord även fast de kan driva mig till vansinne ibland! Men konstigt nog så blev mitt tålamod mycket bättre sen jag fick barn! Jag trodde jag skulle vara den där gapiga, skrikiga morsan som är hysteriskt galen när barnen inte gör som man säger. Men icke, jag håller mig i skinnet och gör det än! Det hjälper inte att skrika för de lyssnar inte iallafall på någon som skriker för full hals. :D Visst det händer att jag höjer rösten sisådär 1 ggn i halvåret, men då håller båda barnen för öronen, för de avskyr när någon höjer rösten! De är inte vana vid de :)
 
Nehej idag ska jag inte göra något alls hade jag tänkt..
Ha en bra dag i det trista vädret!
Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: