carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

VARNING!! Känsliga läsare bör ej läsa detta...

Kategori: Familjeliv

Nu ska jag vara groteskt ärlig när det gäller denna förbannade förkylning! Jag hade hellre sett mig själv frisk och varit på jobbet nu!
 
Första dagen av denna härliga sjukdom så rinner snoret längs kinderna fast du torkat näsan för en halv sekund sen..Man kan knappt snyta ut det för det är så blaskigt! Man har lust att trycka upp 1 tampong i vardera näsborre.
 
Efter någon dag tjocknar snoret och du kan snyta ut flera liter äckligt snor som är fullt med basilusker som barnen kallar det. När man snytit sönder näsan så blandas snoret med blod. Blodet stelnar i näsan och du kan fräsa ut stenhårdna blodklumpar. Fy faan vad äcklig tänker ni nu! Ja, det är faan äckligt och så jävla sant! Men man har inte mycket lust att fräsa ut snor för det spränger i bihålorna!
 
Och så kommer vi till den här underbara hostan, första dagen är det en såkallad rethosta..Sen blir den värre och värre! Man kan hosta upp härliga, trevliga klumpar..Och det gör förbannat ont i bröstet när man hostar. Det positiva med hostan är att man iallafall tränar magmusklerna, om man nu måste se något positivt med detta.
 
Och på detta konstant huvudvärk, ledvärk och inte minst en tjurig kärring som fryser till och från..
Jag veeeet, jag låter som en gubbe som är förkyld och jag känner mig så också..VARFÖR?
Jooo, för jag vill kunna jobba och TRÄNA och orka vara med min familj!
Så tillåt mig att gnälla..
Tur att jag inte är sjuk speciellt ofta..
Snart...Snart lovar jag att inte komma med trista, gnälliga och bittra inlägg..
(bjuder på en bild som min kära familj tagit på mig)
(har inga problem med att bjuda på fula bilder på mig ;P )
 
Love Life ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: