carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Godmorgon Godmorgon 25/1-13

Kategori: Vikt/Hälsa

I onsdags var jag som sagt på 2 årskontroll, stressade som en gris hela morgonen..Inte förrän jag kom till jobbet till APT:en så kunde jag andas ut..
Men kontrollen gick mycket bra..
Har gått ned 3 kg sen 1 årskontrollen..Mitt BMI ligger nu på 23,7..Även min puls hade sänkts :) från 79 till 72..Även blodtrycket har sänkts, hade lågt innan men nu är det ännu lägre..
 
Måtten sen 1 årskontrollen har också minskat..
 
1. -2 cm under bröstbenets nederkant
2. -5 cm i midjan
3. -3 cm höften
4. -½ cm runt övre lår
5. -½ cm runt vaden
6. -1½ cm runt överarmen
7. -1½ runt underarmen
8. -2½ runt halsen
9. -2½ saggital diameter, det mäts i liggande postion från rygg till höftben.
 
Total minskning sedan jag skrevs in hos sköterskorna 15/12-10:
(hade dock varit mer intressant att ta mått när jag var som störst, vid denna stund hade jag gått ned 14 kg inför kommande op 17/1-11 gick ju ned 11 kg till från 15/12-10-17/1-11)
 
1. 23 cm
2. 45 cm
3. 48 cm
4. 15 cm
5. 7,5 cm
6. 10 cm
7. 5 cm
8. 7 cm
9. 11,5 cm
 
Jag tog även upp det jag har jobbigt med just nu, huden..Hon tyckte absolut att jag skulle ta kontakt med vårdcentralen och få dem att skicka remiss till en plastikkirurg..Även fast hon tyckte att det var lite hud jag har. Men jag tar inte upp här varför jag mår piss över det, utan de som jag berättar för vet varför jag vill göra det.
Efter 2 årskontrollen var det APT på jobbet, och jag kände hur huvudvärken sakta kom, arbetskamraterna frågade om jag hade gråtit? Men hade galet ont i skallen och var galet trött..
 
Igår morse när jag klev upp var det -22 grader.  Det enda som är härligt just nu är att solen skiner..Likadant idag! -21 och sol..Man känner sig piggare när solen skiner och det är underbart! 
Idag ska vi till mommo och moffa, alltså barnens mommo och moffa. Jag/vi ska hjälpa mamma att handla och sedan ska barnen se efter barnen medan jag svettas på gymmet. :) Sedan blir det middag hemma hos dem. Mys! Och ikväll är det ju förstås GLADIATORERNA! :D Nova är mer än LYCKLIG! Haha! Ungen min!
Sitter även och planerar mat, gör en matsedel för lite mer än en månad..Sen blir det storhandling, antingen imorgon eller på söndag!
 
Hoppas ni får en toppen helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: