carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Sovmorgon??

Kategori: Allmänt

Jag som hade tänkt mig att jag/vi skulle ta sovmorgon imorse..
MEN...
Jag vaknade av mig själv klockan kvart i sju..
Klev upp och gjorde i ordning lite yoghurt med solrosfrön och müsli..
La mig i sängen igen med skålen framför mig och satte på nyhetsmorgon..
De intervjuade en kille som hade blivit misshandlad p.g.a civilkurage..
Vad är det med folk idag?
Det var ett gäng killar som störde alla i en biosalong, de var högljudda, satt och kommenterade filmen högt och det var fler som hade sagt till de här gänget att vara tysta..Inklusive den här killen som åkte på stryk när han kom ut från biosalongen, det resulterade i ett brutet näsben och diverse blåklockor?!?! Har man så svårt att ta kritik? Att någon säger åt en att vara tyst i en salong när det sitter och stör, där folk samlats för att ha en tyst mysig stund framför en biofilm? Ta det som en man och håll truten eller gå ut från biosalongen! Så anser jag! Vad gjorde dem där egentligen? Antagligen var de ute efter att mucka gräl..Vad har hänt med befolkningen? Har man så dålig självkänsla att man måste ta till knytnävarna så fort det inte går som man vill? GALET! Ta ut den där aggressionen på en boxningssäck om det nu är tvunget att slåss..?
 
Idag vågar man inte säga till folk att det gör fel i rädslan att åka på stryk eller i värsta fall bli dödad, idag bär folk på diverse tillhyggen i självförsvar. Vart kommer denna ilska ifrån? Ingen trygghet, kärlek hemifrån? Om det nu är så, så ger det dig/er ingen rätt att gå på andra individer. Ta tag i dina problem istället, gå till någon och prata? Anger management? Det finns ju hjälp att få OM man är villig att ändra sig? Fast jag vet att många inte blir tagna på allvar också när det söker hjälp tyvärr, utan det måste "hända något"  (oftast) innan man får hjälp om man verkligen inte hittar den rätta personen som verkligen tar en på allvar och är engagerad..
Det var lite morgonfunderingar..
När jag kikar ut genom fönstret idag så yr snön här hemma..Jag som hade tänkt ta med mig barnen för att åka och hälsa på Lena. Men jag tror faktiskt att vi håller oss innanför dörren..Men vi måste ta oss ned till affären, jag får nästan panik av att jag bara har 1 dosa kvar..hua! ;)
Idag blir det med andra ord en lugn dag..Måste plocka upp alla kassar med ren tvätt från tvättstugan och lägga in i allas klädskåp..OCH bädda rent i vår säng IGEN eller byta lakan iallafall, det var en liten kis som hade gått på toaletten imorse och hade både gjort 1:an och 2:an utan att säga till att man skulle komma och torka och gosar ned sig i vår säng...Hmm! ;P
 
Hoppas ni får en bra torsdag!
 
Kram på er!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: