carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Tunga dagar..

Kategori: Allmänt

I måndags kväll när jag arbetade satt jag vak. Det tär på en, sov som en gris natten mellan måndag och tisdag..Försov mig 30 min, men hann ju såklart till jobbet. Men de var endel stress på morgonen igår. Idioter på vägarna! *suck* När jag väl var framme på jobbet var jag arg som ett bi! Sedan satte jag mig inne hos den boende som behövde vak dygnet runt. Satt väl max 30 min så tog denne underbara person sitt sista andetag. Livet är bra orättvist ibland må jag tycka. När man inte är i pensionsåldern och får lov att släppa taget om livet. Men det var faktiskt min önskan, att få vara med när denne person somnade in! Vi hade en speciell relation till varandra. Jag satt och klappade dennes hand och pratade på finska. När denna underbara människa tagit sitt sista andetag, stängde jag ögonlocken, tände ett ljus, öppnade fönstret för att släppa ut själen i det fria så var det dags att göra i ordning. Jag tog fram fina kläder. Jag sa till min arbetskollega att jag behövde hjälp att göra denne person i ordning...
Vila i frid! 
Nu slipper du all smärta du gått och burit på..
 
Man blir ganska avtrubbad efter en dag som igår..
Hem och laga mat, göra i ordning barnen för sänggång, lösa konflikter mellan barnen, och allt annat som har med hushållet att göra..
Inatt har jag sovit som en klubbad säl igen..Somnade strax efter tio och vaknade sju..
Idag är det dags för 2 årskontroll, hade tänkt att åka till gymmet innan men de hinner jag knappt hinner vara på gymmet i 30 min innan jag måste göra mig i ordning, så det blir inget gym idag. :( Får ta det imorgon kväll alt köra Paolo Robertos dvd och hopprep. Efter kontrollen är det APT på jobbet! Och sen jobba kväll..Så jag hinner ju inte träna innan jobbet heller..
Äsch får åka och lägga mig på solarieöarna innan kontrollen..Aa så får det bli!
 
Ha en toppen onsdag!

Kommentarer

  • marija säger:

    Jag tror att det är lika ärofyllt att närvara när någon tar sitt sista andetag som när man får vittna någons första andetag. kram miss pränny

    2013-01-25 | 11:03:53
    Bloggadress: http://rushhours.blogg.se

Kommentera inlägget här: