carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Vårdcentralen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kategori: Allmänt

Jag är riktigt bitter efter ett samtal med vårdcentralen!!!!
Lägg ned dem värdelösa vårdcentralerna!
Jag hade tänkt att bara ringa och få ett recept utskrivet på mina astmamediciner då den ena tog slut i helgen! Men till svar får jag att de inte skriver ut recept längre utan att man måste träffa sin läkare för att få receptet utskrivet! Jaha, när har han tid då frågade jag. Den 1 februari svarar sköterskan. -SKÄMTARU med mig!!? Så länge kan inte jag gå utan min medicin svarade jag. -Nej, men du kan ju ringa någon morgon vid halv åtta när du kan komma närsom helst, men då är det inte säkert att du får din doktor svarar hon snorkigt. Nej det skiter jag i om jag träffar honom eller inte bara jag får mina jävla mediciner utskriva!! Jag får väl ringa nån dag när jag är ledig och kan komma med en gång svarar jag i ren ilska!
 
Fy faan måste man träffa sin läkare (200 kr) för att få ett jävla recept utskrivet!?!?!? Inte så konstigt att doktorerna inte har några tider till folk som är sjuka. För de ska träffa en massa folk som ska ha recept utskrivna. Okej, jag förstår att man måste träffa läkaren om de är några andra recept som ska skrivas ut t.ex medicin man inte haft förut, starka värktabletter eller penicillin m.m. Men denna astma medicin har jag haft i 11 år och dessutom har min läkare skrivit ut den förut!
*pissed*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: