carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Lördag, Söndag, Måndag och Tisdag...

Kategori: Allmänt

I Lördags eftermiddag var det dags för sommarfest. Kommer nog troligtvis bli en liten tradition av det hela. Vi blev hela 22 st trots att det var många av släkten som var bortresta. Men det gick bra ändå! Vi började med frågesport och sedan tändes grillarna och det var dags att äta. Alla hade med sig det dem ville äta, smidigt och skönt och slippa oroa sig för om maten ska räcka till alla. Det skrattades, skojades och var riktigt trevlig stämning. Sedan fortsatte lekarna.
"hitta sko leken"
"stå på ett ben"
"armar ut och streck"
"suga ärtor"
"kasta boll i hink"
"vattenlek"
"skjuta gelehallon"
"gissa artisten"
m.fl.
Mitt lag vann :D
Vi hade ju såklart delat upp varje respektive så att man inte hamnade i samma lag :) Mycket roligare på så vis ;)
Det blev även lite fika mellan lekarna. :D Och barnen blev lite halv otåliga när vi fikade för det var ju så kul och leka :)
 
På söndagen var vi ute på tomten på förmiddag och donade. Sedan åkte jag och barnen till mosters familjs stuga för att överraska min ena moster som fyllt 50 år! Träffade även min kusin och hans tjej som var och hälsa på. De skulle åka hemåt mot Göteborg så det var kul att träffa dem innan. Har inte träffat dem sen mamma hade sin 50 årsfest :O Alltså för 2 år sedan. De är ett bra tag sen! Min moster blev glatt överraskad över att bli firad. Vi åt mat ute i trädgården och moster berättade om resan till Skottland som de precis kommit hem ifrån. Hon firade sin 50 årsdag där med sina två barn + respektive och barnbarn. Måste varit hur mysigt som helst!
Neo fick åka med en sväng på min kusins fyrhjuling. Han var så stolt! :)
 
I måndags var det dags att ta sig till jobbet igen. Det var inte mycket förändringar vill jag lova. Det var precis som när jag lämnade stället för 4 v sedan :D Kortpass 
 
Tisdag, ja vad gjorde jag igår? Inte mycket, klev upp tidigt och åkte till gymmet. Var där strax efter 06. Malin kom även hon, trevligt med sällskap på gymmet. :) 30 min pw i motlut 3-10 (varierade). Sedan var det triceps,biceps,axlar,rygg,bröst och mage.
 
Och avslutade med 30 min intervall löpning. Motlut 2-8 (variation) Hastighet 9,5-12 (variation). När jag kom hem blev det frulle
och sen ut på tomten och fixa lite. Bl.a sätta dit väggarna på växthuset, ta bort drivbänkar i landet och gräva lite. Tyvärr var ena drivbänken rutten och det hade bildats ett riktigt härligt myrbo där i. Så den blir det till och kasta. Stod och funderade hur jag vill ha det i mitt grönsaksland. Måste inhandla lite nytt, vill ha en hallonbuske, amerikanska blåbär och rabarber där också. I år så har jag inte satt så mycket i drivbänkarna.Har bara haft potäter :D Och så är det ju jordgubbsplantor i den ena. Och ogräs i de andra. Haha! Men nu när vi har växthus kan man ju ha lite annat där inne, som man inte vill ska bli "förgiftade" av kattpiss och kattskit! Men så är det ju att bo på "landet" :D Framåt kvällningen gick jag och Sandra en pw på 8,2 km.
Riktigt skönt! Det var ju inte direkt varmt igår och verkar inte bli så varmt idag heller :(
Framåt kvällningen så var det Allsång på skansen. Nova och jag är trogna fans ;) Och hon tjatar om att vi ska åka dit :D Och nästa vecka kommer ju hennes idol Sean Banan. :D Vi får se hur vi gör! Igår såg vi även min kusin på tv. Hon var där för att sitta och dregla över Måns :D haha! Men jag tvivlar inte en sekund över att hon gillar Robin också :D
 
Idag är det ju som sagt muligt (som Nova säger). Tror att det blir trädgårdsarbete. Jag är sugen på att såga ned hasseln och lönnen så vi kan se sjön igen. Skulle vara väldigt trevligt! 
Nähej nu vill Neo ha min uppmärksamhet! Vi ska spela apspelet!
 
 
Hoppas ni får en trevlig onsdag!
 
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: