carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Tiden bara går.....Strandpremiären gjord..

Kategori: Allmänt

Länge sen jag uppdaterade..Jag vet, men jag tror dock inte att många saknat att läsa här heller så, och jag skriver ju för min skull.. :) 
 
 
Igår eftermiddag packade vi ihop oss och åkte till stranden. Egentligen behöver vi inte åka iväg till stranden, då vi har en egen badplats här hemma. Men barnen behöver få träffa lite andra barn. Leka av sig på lekparken alldeles intill stranden. Så nu är atrandpremiären gjord! OBS! Strandpremiären!  Jag är fortfarande inte bekväm i att visa mig offentligt i badkläder i mitt fall i bikini. Jag mår dåligt över min lösa, slappa hud på magen. Och neej, det hjälper inte att träna bort det! Jag tränar i stort sett varje dag, och inte ett jota händer med skinnet på magen. Men till hösten ska det väck! Så bli riktigt skönt! Jaja, nu var det ju inte det jag skulle skriva om. :D
 
 
Barnen och pappan badade, vi byggde sandslott, spelade fotboll och lekte i lekparken. 3 timmar spenderade vi på stranden. :)
Barnen var supernöjda och glada.
 
 
Innan vi åkte till stranden så gjorde vi lite "måsten" som vanligt på ens semester ;) 
 
På morgonkvisten vaknade jag och beslutade att ta mig en springtur.
 
Satan i gatan det var galet tungt efter ett super skönt PT pass dagen innan. Mina ben kändes som stockar vill jag lova. Men jag lyckade på något sätt ta mig runt. 8,2 km blev det 51 min och hemkommen mer död än levande körde jag armar.
 
 
Men visst är det skönt att svettas?! Då vet man att man gjort ett jäkligt bra jobb :)
 
Frukost ute på balkongen och lite morgonmys blev det innan vi gick ut för att slå ned plintar till växthuset. Vi vill ju inte ha ett flygande växthus när stormen sätter igång på höstkanten. Jag solade emellan varven. Vi hade en superbra onsdag!
 
I tisdags så klipptes gräset innan jag åkte till gymmet. Blev totalt mördad i varenda muskel. :D Gick därifrån med skakiga ben och armar. :) När jag kom hem trodde jag att jag kunde hoppa in i duschen och slänga mig i solen..Men icke..Det var bara att hugga i och bära in ved och stapla skiten i vedboden. Eller tvungen var jag väl inte men mitt samvete sa åt mig att hjälpa till :)
 
 
Barnen hade urkul! Som jag skrev har vi ju grävt upp gräsmattan lite, då vi ska ha ett växthus där. Nova hade lekt med vattenkanonen och blött upp platsen rejält. Lera, jord och sand i en enda välling...
 
 
Smutsiga barn är glada barn?! ;)
 
 
Det hela slutade med att Neo i stort sett badade där i :D
 
Bara att duscha av dem i trädgårdsslangen och sedan vidare in i duschen! :D Men kul hade dem och det unnar jag dem. Ibland måste man släppa sitt kontrollbehov och bara låta dem freaka loss ;P Jag började ju förstås oroa mig för hur jag skulle få bort skiten från Neos vita t-shirt...Men så sköt jag de tankarna och sidan och tänkte What The F*ck! Släpp det! Låt ungarna ha kul! Jag kan köpa honom en ny vit t-shirt :D
 
Det som är lite jobbigt just nu är att jag inte riktigt hinner med alla måsten och alla skulle vilja åka/göra saker.
* Jag hade tänkt att jag skulle hinna med att åka till Borås för att hälsa på min älskade vän Carro.
* Jag hade tänkt att jag skulle ha haft en liten tjej grillkväll här hemma.
* Jag tänkte jag skulle hunnit med och åka hälsa på Ida. m.fl.
Veckorna går rasande fort och dessa 4 semester veckor har snart gått förbi. *hua*
Jag börjar jobba igen på måndag. Men som sagt, jag jobbar bara 3 dgr mån, tors,fre. Sedan är jag och barnen lediga i 2 v till. Och då har pappan börjat jobba. Efter det börjar allvaret och rutinerna ska på plats. Nova börjar förskoleklass och Neo går en trappa upp till Nord. Man börjar få stora barn. :O Jag säger det igen! Vart tar tiden vägen?!?! Ibland önskar man att dygnet hade 48 timmar. Jag vill hinna med alla måsten och allt jag skulle vilja göra. Men jag måste tyvärr sätta alla måsten i första rutan för när ska jag annars hinna med det? Semestern är inte bara semester utan då vankas det hemma arbeten. Saker som man inte hinner med i vanliga fall. Målning av hus ut/in vändigt, få ordning på tomten, såga ned gamla ruttna träd, rensa ogräs, klippa gräs m.m. Det är så att ha hus! Man kan tyvärr inte släppa och bara göra saker som är kul. :/ 
 
Nehej det här inlägget blev långt..Och jag skulle kunna skriva mkt mer..
 
Men nu har jag massa måsten över mig...
Ha det gott!
 
Kram på er!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: