carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Getingattack!

Kategori: Allmänt

Jag dras fortfarande av denna envisa förkylning och hosta. Jag kommer nog att få dras med den hela sommaren! *muttrar* 
Igår morse kom Sandra förbi på frukost :) Efter frukost åkte hon hemåt och jag började dammtorka överallt och sedan tog jag tag i städningen här hemma. Tvättmaskinen var i rullning och diskmaskinen var också på. Efter städningen så åkte barnen med sin farmor till badhuset och jag kunde gå ut och klippa gräsmattorna. 2 timmars gräsklippning. Sedan tog jag mig en pw på 1 tim 15 min och en spurt på 2 km..Spurten var inte planerad kan jag säga, utan den var en envis j*la geting som surrade runt mig och gick till attack mot mina ben! Så det var bara att kuta för livet :D Men det var riktigt jobbigt för flåset, då jag knappt kan andas genom näsan! Men jag kände att jag ville inte bli stucken av getingen. Men när jag gick min pw så kom jag på hur trist det är att gå, jag gillar att springa. Men PT sa blankt NEJ till att springa nu när jag är förkyld! Man ska INTE träna när man är sjuk talade han om för mig :/ Men jag börjar få myror i brallan och jag saknar att svettas av träning och kände att jag måste röra på mig. Så promenera utan att pulsen höjs sa han ja till. Men efter den där pwn så höjdes pulsen rejält efter getingattacken! :D
 
När jag kom hem slängde jag mig i duschen och förberedde överraskningen till min käresta som fyller jämt om 11 dgr. Vi firade honom i förskott då han inte vill bli firad. (tror han har lite ångest över att fylla jämt). Han såg lite fundersam ut när min mamma kom. -Jaha, kommer du?! :D Sedan kom hans föräldrar. Och min pappa kom senare eftersom han var på möte. Jag bjöd på hallonpannacottapaj.
Älsklingen hade inte önskat sig något, så vi skramlade till ett växthus. Då han har pratat om det länge, att vi måste köpa det. Men nu fick han det i present istället ;) Så nu får han odla åt oss :D Grönsaker, örter m.m.
 
Idag är det dags för kvällsjobb. 5 arbetspass kvar efter ikväll! Sen är det semester! Tjohoo!
4 veckor, jobb tre dgr sedan föräldraledigt 2 v, jobb 2 v sedan semester 1 v..
Det här ser jag fram emot vill jag lova!
 
Ha det gott!
Nu är det dags att klä på barnen och köra dem till dagis!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: