carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Löning..

Kategori: Allmänt

Ja, idag är det löning och pengarna kommer försvinna fortare än kvickt när räkningarna är betalda och storhandlingen av mat är gjord. Känner ni igen er? Idag ska jag till min frisör och fixa till frillan. Blir galen på dessa tofsar på sidorna. Inte fint när det blir för långt! Ska bli riktigt skönt! Men innan dess ska jag till gymmet för ett pt-pass. Måste säga till han att inte ta ut mig allt för mycket då jag ska springa loppet imorgon kväll! Jag vill kunna använda mina ben imorgon ;) Haha! 
 
I måndags började semestern på riktigt..
Men jag gick ju redan på ledighet i torsdags kl halv två. Då åkte jag och hämtade älsk och vi åkte ned mot Öland där svärmor,svärfar och barnen redan var. De åkte tidigt på morgonen samma dag. Efter jobbet i torsdags var jag tvungen att smita in på Trossen en snabbis för att handla lite färdkost till mig och mannen. Nötter, vatten, VitaminWell m.m. hade inte många grejer i min korg. Men någon snabbvisit på affären blev det inte!! Tro mig! Jag hade gått ut om det inte var så att jag måste ha min mellis med jämna mellanrum. 1 TIMME! Ja, 1 timme stod jag i kön tills jag kom fram till kassan. Alla köer var milslånga! Jaja, jag fick mina mellisar med mig och jag åkte vidare mot Nyköping för att plocka upp mannen på jobbet. Åt sen lunch och sedan sträck åkte vi. Vi bytte förare strax innan Västervik. Då var det min tur att köra. Väl nere på Öland 3 ½ timmer senare var det sol och lugn och ro. Det blev fika och sedan blev det inte så mycket mer än att gå och lägga sig och sova. 
 
På Midsommarafton vaknade vi upp till moln. Gick och åt hotellfrukost. Mmm! 
Efter frukosten satte vi oss i allrummet. Då kom åskan! Satan! Vilket åskväder! Och vilka regnskurar. När det lugnat ned sig bestämde vi oss för att åka till färjestaden för att shoppa lite och äta lunch. Jag handlade badkläder till Nova då hennes börjar bli lite små. Hon fick även ett par nya skor av sin farmor. När vi shoppat klart sken solen igen och det var riktigt varmt så var det dags att dra sig mot hotellet igen då det skulle vara midsommarfirande vid skolan alldeles i närheten där vi bodde. Men jag skippade det och gick och vila en stund för att orka med kvällen. Efter vilan tog vi oss ned till poolen så Nova fick prova sin nya baddräkt. T.o.m jag badade när alla lämnat poolområdet. :D
Sedan var det dags att börja förbereda för mat m.m.
Vi hade en lugn och skön midsommar! Helt perfekt!
 
På midsommardagen:
Steg vi upp, åt lunch, packade ihop våra saker då det var dags för hemgång. Men vi överraskade barnen med att gå på Ölandsdjurpark innan den långa bilfärden hem. Ett smart drag av oss då båda barnen somnade när vi åkte på bron över till fastlandet :D
 
Barnen hade urkul på parken. Vi spenderade 7-8 timmar på parken. Synd bara att vädret inte var det bästa för att bada. Så badparken utnyttjade vi inte. Men Neo och jag åkte varenda karusell på nöjesparken! :) Han är inte rädd han! 
 
Söndag och Måndag spenderade vi hemma hos mormor och morfar. Poolen användes flitigt av barnen. Men jag tyckte det var alldeles för kallt! Hua!
 
I tisdags åkte vi till Nyköping för att lämna Mini på service.
 
Igår; Onsdag hade jag och Nova en tjejdag. Vi var på bio på Heron och tittade på Tingeling. Hon hade en jättebra dag sa hon när vi åkte hemåt.
 
Ja, det var en liten snabb uppdatering av mina/våra dagar....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: