carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

I baktagen..

Kategori: Familjeliv

Idag blev det en ordentlig bakdag!
Bulldegen på jäsning..
Medan det jäste gjorde muffins, äggfria förstås..delvis för att kunna göra arraksbollar..
Efter det gjorde jag arraksbollarna till Jontes förtjusning..
Kommer nog få göra en sats till misstänker jag då det "bara" blev 12 st..
Kanelbullar, men blev ju förstås vaniljbullar också! Jag vet att Katja tycker mer om vanlijbullar..
Efter det påbörjade jag förberedlserna för kvällens middag, rotfruktsraggmunk..
När jag stekt klart dem..Blev det till och börja koka kola till kolatårtan..Och samtidigt göra en kladdkaka, äggfri den med!
Jag vet den ser ut som en koblajja ;) Men jag hoppas den är okej att äta..
Kolatårtbotten är klar för kolan som ska koka i 3 timmar 15 min.. :D Och ska svalna över natten..Så tårtan får jag färdigställa imorgon inte helt dock..De ska ju vara en massa annat jox på också..Men det får jag ta på lördag förmiddag..
 
Nu sitter jag här och pustar ut..Blev lite trött måste jag erkänna ;)
 
Nehej återgå till spisen!
 
Hej!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: