carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Med kudden kvar i fejset..

Kategori: Allmänt

Jag vill inte, jag vägrar..
Men faktiskt när man väl klivit upp ur den där varma gosiga sängen och ätit sin ½ portion med havregrynsgröt och en kopp kaffe så har man vaknat till liv. Kliver i sina träningskläder och peppar sig för gymmet! Fasen, så skönt det ska bli och få komma och kötta loss! Ge kroppen en rejäl omgång! Jag hoppas att Annelie dyker upp ;)
 
Gårdagen var en riktig mysdag, det byggdes med lego, målades med vattenfärger och vanliga färgpennor.
Neo har målat en konstig maskin
Nova målade en mamma med sin unge
 
När vi målat en stund så klev Neo med raska steg upp ensam, fast besluten om att gå ENSAM! Ingen annan fick följa med. Och jag smög upp efter en stund, då jag vet av erfarenhet att han är en riktig busunge! Men jag möttes till min förvåning av en lila kåldolme.
Han hade alltså klämt in sig i Novas klänning och somnat, med armarna i klänningen. Och det tog inte lång stund innan han vaknade i ren panik av att han satt fast :D Efter att han vaknat så var han inte sådär superduper glad, men vi gick ned och barnen fick lite muffinsmellis och så fortsatte vi måla i målarböcker.
Jag ritade en liten pojke i traktorn och Neo frågar vad jag håller på med! :D Jag svarar att jag ritat honom i traktorn och ungen börjar stortjuta och blir arg och säger att han inte har sådana fula öron som står ut. Utan han har fina platta små öron. Nog om det!
Nova frågar mig om jag kan rita ett huvud likt en prinsessa och jag gör det, men jag sitter och asflabbar när jag ritar. Man har verkligen kommit av sig med att rita "fint"
Men Nova blir glad, men efter en stund så börjar hon gråta. Jag frågar varför hon är ledsen? Jag är ju helt värdelös på att rita fint får jag till svar. Jag kan inte rita lika fint som du, och jag vill ju svara att det jag ritat inte är så värst fint. Men enligt hennes mening är den ju superfin och skulle få ännu mer prestationsångest över att man måste rita ännu finare. Så jag svarar Nova, mamma är mycket äldre än dig och har hunnit öva i många år på att rita. Du ritar så fint du kan i din ålder. Mamma blev också avundsjuk på sin mamma när hon ritade mycket finare än vad jag gjorde när jag var sex år. Man får öva öva öva. - MEN, jag vill inte öva..Jag är helt värdelös! 
 
Ja, det hela slutade alltså med gråtkalas! Inge mer rita med barnen? Eller inge mer rita när de är trötta.
 
Att apa sig framför kameran är superskoj!
Mammas små älskade trollungar!
 
Nova har alltid varit en vetgirig unge, hon vill veta var, när hur om ALLT! Nu har hon börjat fråga hur bebisarna kommer in i magen, hur bebisarna kommer ut m.m. Hennes kära pappa tycker det är liiiite småjobbigt med dessa frågor ;) Men jag svarar så gott jag kan. Men det där med hur bebisarna kommer in i magen får nog vänta några år till. Häromdagen frågade hon t.e.x vad homosexuell är. Jag svarade och hon var nöjd med svaret.
 
Nehej dags och klä på trollisarna...
 
Ha en bra dag!
KRAM!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: