carolinenågrakgmindre.blogg.se

Här kommer ni att få följa min vardag efter en GBP OP som förändrade mitt liv till det bättre. Lever med 2 "små" trollungar och en "lurvig" man som alla 3 ligger mig varmt och hjärtat!

Tisdag den 12/3

Kategori: Allmänt

Igår var det en riktigt omtumlande dag.
Men man är glad att man har sina arbetskamrater i just dessa stunder.
Endel tårar fälldes från personal samt anhöriga och boende.
Att vara stark och trösta tills någon frågar hur det är gör att man bryts ned i molekyler. Vissa stunder klarar man av att vara stark och bara trösta och finnas som stöd. Men när relationen ser annorlunda ut så blir det automatiskt tyngre. Det var skönt och kliva av igår och stiga ut ur entrén och sätta sig i bilen och åka och hämta barnen från dagis, men jag var lite disträ. Först höll jag på att köra på en farbror, sen höll jag på och krocka med en bil i rondellen och även köra ned i diket. Oops! Blir sådär när man tappar fokus och tänker på annat. LIVSFARLIGT! När jag kom fram till dagis så var barnen ute och lekte, YES! Lättare att få med dem! Ha ha! Trodde jag ja, visst jag slapp klä dem! MEN! Jag fick till slut lov och ta Neo under armen och stega med raska steg mot bilen, ungen var lerig från topp till tå! Så jag såg ut som en lerbobba när jag till slut kom till nedre utegård där Nova var och lekte med sina kompisar! Sen var det nästa strid att bekämpa! Men till slut fick jag med dem! Neo skrikandes i famnen och Nova grinandes. 3 lerbobbor satte sig i bilen. In med ungarna genom källaren, av med overallerna och in med dessa i tvättmaskinen. In med trollungarna i duschen! Nova var t.o.m lerig i ansiktet! Jaja, skitiga barn är glada barn! ;)
Sen var det bara att ta tag i hennes skatbo i skallen..
Men det gick bra iallafall.. :D
Efter middagen fick jag hjälp av min man, han knäckte min nacke och gav mig lite behandling..Skönt! Somnade som en stock klockan 21 igår, vaknade 6.15..av att en liten Neo kröp upp bredvid mig i sängen! Mys!
 
Nu är jag ledig i 2 dgr innan det är dags att gå på jobbhelg..4 dgrs helg! Hua! Och vad vaknar man upp till idag?! Joo, snöööö! Usch vad jag är trött på detta vinterväder! Men våren kommer väl någongång! ;)
 
Nähe..Ha en underbar Onsdag!

Kommentarer

  • marija säger:

    Kram ! :-)

    Svar: Kram kram! :)
    Caroline Pränny

    2013-03-13 | 09:44:54

Kommentera inlägget här: